۷ مدل ژله مجلسی برای مهمونی ها و دورهمی ها

ژله مجلسی برای مهمونی ها

ژله مجلسی همواره برای مراسم‌های مختلف، تولدها، مهمانی‌ها و… مورد توجه قرار داشته است. در واقع ژله را می‌توان جزء جدایی ناپذیر سفره‌های رنگین و مجلسی تلقی کرد. این دسر خوشمزه در کنار یک دیزاین منحصربه‌فرد، جذابیت و زیبایی پذیرایی شما را دو چندان می‌کند.

ژله را می‌توان در انواع طعم‌ها و به شکل‌های مختلفی درست کرد. ما در این مقاله قصد  داریم طرز تهیه انواع ژله‌هایی که می‌توانید برای مجالس خود آماده کنید را آموزش دهیم.

۷ مدل ژله مجلسی

در ادامه ۷ مدل ژله مجلسی را معرفی می‌کنیم که می‌توانید با ایده گرفتن از آن‌ها چشمان مهمانان را به سفره زیبای خود خیره نمایید. طرز تهیه ژله‌های مجلسی بسیار آسان است و در مورد نحوه آماده‌سازی هر کدام توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد.

پیش از ورود به بحث جا دارد به این نکته هم اشاره کنیم که، در کنار مهارت برای درست کردن انواع ژله‌های مجلسی، نوع پودر ژله ای که از آن استفاده می‌کنید هم حائز اهمیت است. پودر ژله باید از یک برند معتبر و با کیفیت باشد. برای خرید پودر ژله با کیفیت می‌توانید از محصولات هلچین بازدید نمایید.

تهیه ژله رولی

یکی از انواع ژله مجلسی زیبا و پرطرفدار ژله رولی است. برای تهیه ژله رولی، بهتر است از ژله‌هایی با طعم و رنگ متفاوت استفاده کنید، تا دیس پذیرایی شما زیباتر شود. برای تهیه این ژله به پودر ژله، بستنی و آب داغ نیاز دارید. قبل از شروع به کار بستنی را از فریزر خارج کنید و اجازه دهید تا سفتی خود را از دست بدهد.

نباید کاملا آب شود؛ چون ژله شما را خراب می‌کند. در گام بعدی ژله و آب جوش را مخلوط و از روش بن ماری برای حل شدن کامل پودر در آب استفاده کنید. بعد از اینکه شفافیت مخلوط پودر و آب به چشم آمد، بستنی را هم اضافه کنید. پلاستیک نم داری را در کف سینی بگذارید و ژله و بستنی را کف آن ریخته و در یخچال برای نیم ساعت قرار دهید. سپس با کارد ژله را به صورت طولی برش بزنید و رول کنید.‌

 

تهیه ژله لیوانی

ژله مجلسی دیگری که می‌خواهیم طرز تهیه آن را به شما بگوییم، ژله لیوانی است. این ژله در عین حال که زیبا و مجلسی است، خیلی راحت هم تهیه می‌شود. یکی از جاهایی که بیشترین استفاده از ژله لیوانی می‌شود، مناسبت‌هایی مثل شب یلدا است. ژله‌های لیوانی با دیزاین شب یلدا بسیار پرطرفدار هستند.

البته ژله‌های لیوانی را در هر مناسبت دیگری هم می‌توانید به سفره خود اضافه کنید. یکی از خوبی‌های ژله لیوانی این است که دیگر لازم نیست نگران این باشید که آیا ژله به خوبی از قالب خود جدا می‌شود یا نه؟ برای تهیه این ژله می‌توانید یک لیوان انتخاب کنید و بعد از تهیه یک رنگ ژله و ریختن آن در لیوان، ظرف را داخل یخچال گذاشته و بعد از نیم‌بند شدن آن، طعم دیگر ژله را به لیوان اضافه کنید.

 

تهیه کیک ژله ای

کیک ژله ای یکی از بهترین و خاص ترین ایده هایی است که می‌توانید از آن برای تولدها و مهمانی ها استفاده کنید. به جای کیک های مرسوم، کیک ژله ای می‌تواند یک انتخاب دوست داشتنی، خوشمزه و خاص باشد. برای تهیه کیک ژله ای به روش‌‌های مختلفی می‌شود این کار را انجام داد. برخی کیک ژله‌ای را با اضافه کردن ژله بر روی سطح چیز کیک درست می‌کنند.

البته راه دیگری هم هست. بعد از اینکه کیک پایه خود را درست کردید، روی سطح آن را سوراخ کنید. درون این سوراخ را با ریختن مخلوط ژله و آب جوش پر کنید. بعد از بسته شدن ژله، مجدد می‌‌توانید کیک خود را با خامه تزیین کنید. کیک ژله ای شما آماده است و از طعم و زیبایی آن لذت ببرید.

 

تهیه ژله رنگین کمان

یکی از ژله‌های مجلسی مرسوم و زیبا ژله رنگین کمان است. این نوع ژله را می‌توانید هم داخل قالب‌های ژله و هم داخل لیوان درست کنید. برای این کار نیاز به چند طعم و رنگ مختلف مثل ژله پرتقال، ژله بلوبری، ژله هلو، ژله انگور، ژله موز، ژله انار و… دارید.

برای شروع باید طعم و رنگ لایه ابتدایی کار را انتخاب کنید. سپس لازم است تا بعد از تهیه لایه اول آن را داخل لیوان یا قالب مخصوص بریزید و داخل یخچال به مدت نیم ساعت قرار دهید تا حالت نیم‌بند پیدا کند. سپس لایه دیگر را درون قالب یا لیوان بریزید و این کار را تا جایی که لازم است و قالب شما پر می‌شود با رنگ‌های مختلف ادامه دهید. برای زیباتر شدن جلوه کار، ژله‌های رنگی را با بستنی مخلوط کنید.

 

تهیه ژله خرده شیشه

یکی از انواع ژله های رنگارنگ مجلسی ژله خرده شیشه است. این ژله جذاب از تکه‌های مکعبی شکل ترکیب و درست می‌شود و به همین جهت هم به این نام آن را می‌شناسند. برای تهیه این ژله به طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی نیاز داریم.

بسته‌های مختلف پودر ژله مثل پودر ژله آلبالو، انبه، آناناس، هندوانه، طالبی، توت فرنگی و… تهیه کنید. ژله های رنگی را به روش بن ماری تهیه کنید و داخل قالب بریزید. سپس آن‌ها را به صورت مکعبی شکل برش بزنید و کنار بگذارید. در گام بعدی ژله بی رنگ آلوئه ورا را بن ماری کنید و سپس مقداری بستنی به آن بیفزایید تا رنگ آن‌ سفید شود.

بعد از آن، ژله‌های مکعبی و ژله بستنی را باهم مخلوط نمایید و در قالب مورد نظر خود بریزید.

 

تهیه ژله تزریقی

ژله تزریقی یک نوع ژله مجلسی خاص است که درست کردن آن مهارت نسبتا بالایی می‌خواهد. هم‌چنین پیش از شروع به کار باید سرنگ‌های مخصوص ژله، رنگ خوراکی و… را تهیه کرد. یک بسته پودر ژله آلوئه ورا را به روش بن ماری آماده کنید. بعد از ۴ ساعت که ژله بسته شد آن را از یخچال خارج کنید و چند قطره رنگ خوراکی دلخواه و خامه را مخلوط کنید.

سپس آن را به داخل سرنگ بکشید. با توجه به طرح مورد نظر خود با انتخاب سرنگ مناسب، کار تزریق مخلوط رنگ خوراکی و خامه را به داخل ژله انجام دهید. درست کردن این ژله شاید در ابتدا کمی سخت به نظر برسد. با این حال بعد از چند بار تمرین، عاشق این شیوه از درست کردن ژله خواهید شد.

پس دست از تمرین کردن برندارید و این ژله خوشمزه را یاد بگیرید و در مهمانی آن را سرو کنید.

 

تهیه ژله ابری

آخرین ژله مجلسی که می‌خواهیم به شما آموزش دهیم، ژله ابری است. برای تهیه این ژله باید از خامه و پودر ژله بلوبری استفاده کنید. ابتدا ژله بلوبری را با استفاده از روش بن ماری تهیه کنید و آن را داخل ظرف بریزید و درون یخچال بگذارید تا حالت نیم‌بند پیدا کند. سپس ژله را با چنگال هم بزنید تا بافت آن از هم باز شود.

این ژله را داخل لیوان یا جام بریزید. در گام بعدی خامه زده شده سفت را اضافه کنید. طراحی خامه باید به شکل ابر باشد. این کار را می‌توانید تا جایی که ظرفتان پر شود با استفاده از خامه و ژله بلوبری انجام دهید و یک آسمان زیبا را درون ظرف خود طراحی کنید و لذت ببرید.

در برخی دستورالعمل ها نیازی به هم زدن ژله نیست و به صورت مرحله ای کمی ژله و بعد از نیم‌بند شدن کمی خامه اضافه‌ می‌کنند.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی نمودیم دستورالعمل‌های تهیه انواع ژله‌های مجلسی و رنگارنگ را به ساده‌ترین شکل ممکن برایتان توضیح دهیم. برای این که نتیجه مطلوب خود را به دست بیاورید، علاوه بر مهارت کافی بهتر است از مواد و قالب‌های با کیفیت هم استفاده کنید. با روش های فوق این دسر خوشمزه را به آسانی و خیلی سریع می‌توانید درست کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *