آموزش ژله ابری

ژله نوعی دسر است که از ماده ای به نام ژلاتین تهیه می شود و حاوی مواد معدنی ارزشمند و مفید می باشد. این دسر محبوب در انواع طعم ها برای افراد با ذائقه های متفاوت به تولید می رسد و طعم و رنگی فوق‌العاده دارد. به طور معمول در دورهمی های بزرگ و کوچک، شب یلدا، مراسم تولد و… از ژله برای پذیرایی استفاده می شود.

ژله انواع مختلفی دارد که ژله ابری، ژله ابر و باد یا به اصطلاح ژله آسمانی یکی از انواع آن است. این نوع ژله در کنار ظاهر بی نظیرش، از طعم فوق‌العاده ای نیز برخوردار می باشد و برای سلامت بدن مفید می باشد.

مواد لازم جهت تهیه ژله ابری برای 5 نفر:

  • یک بسته ژله بلوبری
  • یک بسته خامه صبحانه زده شده

طرز تهیه ژله ابری

در این بخش از مقاله به آموزش طرز تهیه ژله ابر و باد به دو روش می پردازیم. ابتدا یک بسته ژله را درون یک لیوان آب جوش به خوبی حل کنید. برای تسریع در روند کار و بهتر شدن نتیجه می توانید ظرف را روی حرارت بخار آب قرار داده و پودر را حل کنید.

سپس یک لیوان آب خنک را به ژله افزوده و پس از مخلوط کردن داخل یخچال قرار دهید. قبل از اینکه ژله کاملا بسته شود آن را از یخچال خارج نموده و با کمک یک چنگال ژله نیمه بسته را هم بزنید.

کمی از ژله را درون ظرف هایی که برای تهیه ژله در نظر گرفته اید بریزید و سپس مقداری خامه روی آن بریزید.

مجددا ژله آبی را روی خامه ریخته و لایه بعدی را با خامه پر کنید. سعی کنید خامه ها را در کنار دیواره های ظرف قرار دهید تا به خوبی دیده شوند.

در هنگام ریختن خامه با صبر و حوصله عمل کنید و خامه را به شکل ابرهایی پراکنده با کمک قاشق فرم دهید. پس از پر شدن ظرف ها به طور کامل، آن ها را به آرامی درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا ژله آسمانی به خوبی فرم بگیرد.

روش دوم طرز تهیه ژله آسمانی

در روش دیگر برای تهیه ژله ابری می توانید خامه سفت شده را درون قیف ریخته و روی دیواره های ظرف به شکل ابر دربیاورید. سپس ظرف را درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید خامه به خوبی فرم بگیرد.

درون ظرفی پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل کرده و سپس یک لیوان آب سرد بیفزایید. اجازه دهید مایع در فضای بیرون از یخچال به خوبی خنک شود و از حرارت بیافتد.

پس از این مرحله ظرف های حاوی خامه را از یخچال خارج نموده و مایع را به آرامی درون ظرف منتقل کنید.

سپس ظرف ژله را به آرامی درون یخچال قرار دهید و اجازه دهید ژله ابری به خوبی خود را بگیرد و آماده شود.

ژله ابری را می توانید پس از تهیه با کمک انواع ترافل های رنگی یا سفید و آبی تزیین نمایید. هم چنین استفاده از پاستیل هایی با شکل پرنده یا هواپیما در بیرون یا درون ژله ابر و باد باعث زیباتر شدن آن می شود.

زمان مورد نیاز برای تهیه ژله ابرو بادی

ژله ابری یا به اصطلاح ژله آسمانی از آن دسته دسر هایی است که برای تهیه آن باید صبر و حوصله به خرج دهید. به طور کلی زمان مورد نیاز برای تهیه ژله ابر و باد در بهترین حالت ممکن 3 الی 4 ساعت می شود.

در صورت نبود زمان کافی می توانید با کمتر کردن مقدار آب، روند تهیه ژله را سرعت ببخشید. به این صورت که برای تهیه ژله به جای 1 لیوان آب از نصف لیوان آب استفاده نمایید.

هم چنین استفاده از آب بسیار خنک باعث می شود که ژله زودتر بگیرد و آماده سرو شود.

نکات مهم در تهیه ژله ابری

در تهیه ژله ابری بهتر است به نکاتی توجه کنید تا نتیجه بهتری دریافت نمایید. استفاده از پودر ژله باکیفیت و مرغوب اولین نکته در تهیه ژله است. حل شدن کامل پودر ژله در آب، نکنه مهم دیگری است که در تهیه ژله باید مدنظر قرار گیرد. عدم توجه به این نکته سبب لاستیکی شدن بافت ژله شما خواهد شد.

برای تهیه ژله ابری بهتر است از ظروف کریستال استفاده نمایید در این صورت نیازی به خارج کردن ژله از ظرف نخواهد بود. در غیر این صورت حتما از قالب مناسب استفاده نموده و ظرف را با اندکی روغن چرب کنید.

خرید پودر ژله از هلچین

 برای خرید پودر ژله می توانید به صورت اینترنتی اقدام نموده و در کمترین زمان ممکن این محصول را تهیه کنید. در هنگام تهیه این محصول به مراکز فروش و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. خرید از مراکز فروش معتبر این امکان را برای شما فراهم می کند که خریدی بی دغدغه و رضایت بخش را تجربه کنید. خرید به صورت آنلاین مزایای بسیاری به همراه دارد. از جمله این مزیت ها می توان به صرفه جویی در هزینه و زمان اشاره داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *