طرز تهیه حلوا با آرد کلوچه کاشان

طرز تهیه حلوا با آرد کلوچه کاشان - صنایع غذایی هلچین

حلوا یکی از شیرینی‌های در پذیرایی مجالس و مراسم و اعیاد است. حلوا به دلیل شیرینی خود طرفداران خاصی دارد. یکی از حلواهای بی نظیر حلوا با آرد کلوچه کاشان است. در طرز تهیه حلوا با آرد کلوچه کاشان، به دلیل استفاده از آرد کلوچه، حلوای زبر و دانه درشتی محسوب می‌شود. برای تهیه این حلوای لذیذ به مواد زیر نیاز است.

شکر 250 گرم
آب 250 گرم
آرد کلوچه 300 گرم
روغن جامد 120 گرم
گلاب نصف لیوان
زعفران 2 قاشق غذاخوری
دارچین 1 قاشق چای خوری
پودر هل 1 قاشق چای خوری

نحوه تهیه و پخت حلوا با آرد کلوچه کاشان

برای تهیه شربت، ابتدا آب را به همراه شکر درون قابلمه‌ای مناسب بر روی شعله با حرارت کم بریزید. شکر به میزان حل شدن به آب اضافه شود. شکر و آب را هم زده تا شکر، کامله در آب حل شود. زمانی که دانه‌های شکر درون آب حل شد گلاب، هل و دارچین و زعفران را به مواد اضافه کنید. برای جلوگیری از کاهش بوی گلاب و هل و دارچین و زعفران باید شربت از روی گاز برداشته شود. شربت باید به آرامی سرد شود.

برای تفت دادن و بو دادن آرد از زمان‌های قدیم آرد را با روغن تفت می‌دادند. ولی بهتر است آرد خود را درون تابه بزرگی ریخته و بر روی شعله‌ای با حرارت کم قرار داده و حرارت دهید. زمانی که آرد شما تغییر رنگ داد.

بعد از کمی تغییر رنگ، روغن جامد را به آب اضافه کنید تا بوی خامی روغن گرفته می‌شود و آرد بیشتر تفت داده می‌شود.

توجه کنید اگر تابه را بر روی حرارت بالا بگذارید، بوی خامی آرد شما به درستی گرفته نمی‌شود. از طرفی خامی آرد باقی می‌ماند. 

شربت را به آرامی به آرد تفت داده شده اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله اگر احساس کردید حلوای سما سفت است، مقداری آب داغ به آن اضافه کنید و هم بزنید. 

حلوا را درون ظرف مناسبی ریخته و با خلال پسته، بادام، بادام زمینی و مواد دیگر تزیین کنید. 

 

برای خرید پودر کیک هلچین به دیجی‌کالا یا فروشگاه های معتبر سراسر کشور مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *