طرز تهیه ژله شب یلدا لیوانی

طرز تهیه ژله شب یلدا لیوانی

ژله، از پر طرفدارترین و خوشمزه‏ ترین انواع خوراکی‏ ها به شمار می‏‏ آید و دارای خواص بسیار زیادی است. امروزه تنوع مدل های تهیه این محصول و تزئین متفاوت آن باعث شده برای هر جشنی مناسب باشد. می توانید با تهیه ژله شب یلدا لیوانی، سفره شب یلدا خود را تکمیل کنید.

البته برای تهیه ژله لیوانی طرح یلدا، باید به نکاتی توجه ویژه‏ ای داشته باشید تا بتوانید این خوراکی خوشمزه و پر طرفدار را به بهترین شکل آماده کنید. حتما برای تهیه ژله لیوانی، از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده نمایید. در این بخش قصد داریم به طرز تهیه این محصول بپردازیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه ژله لیوانی شب یلدا

پیش از آن که بخواهید اقدام به تهیه ژله شب یلدا لیوانی کنید، باید اقدام به تهیه مواد لازم نمایید. برای تهیه ژله لیوانی طرح یلدا نیاز به

  1. پودر ژله توت فرنگی یا انار
  2. شیر به مقدار یک الی دو لیوان
  3. آب انار به مقدار یک الی دو لیوان
  4. وانیل
  5. تخم شربتی

خواهید داشت. البته می توانید از پودر ژله با طعم های پرتقال و هندوانه نیز برای تهیه ژله لیوانی شب یلدا استفاده کنید. برای انجام این کار، پیشنهاد می شود مقدار وانیل را کنترل کنید تا طعم و مزه ژله بهتر شود. شما می توانید از خلال مغزها، نیز برای تزئینات ژله استفاده کنید. دقت داشته باشید حتما از قبل ظرف مناسب جهت آماده نمودن ژله را تهیه کرده و پس از اماده کردن محلول درون آن بریزید. 

تهیه ژله لیوانی شب یلدا

برای تهیه ژله شب یلدا لیوانی، ابتدا پودر ژله را در یک ظرف بریزید و یک الی دو لیوان شیر به آن اضافه کنید. افزودن شیر به پودر ژله، سبب بهبود طعم و رنگ آن می ‏شود. البته اگر شیر در دسترس نبود، می توانید از آب ولرم نیز استفاده نمایید. در این مرحله شما می ‏توانید در یک ظرف دیگر مقداری پودر ژله با طعم دلخواه خود را با شیر مخلوط کنید.

پس از آن، باید ظروف ژله را بر روی سماور یا درون ماکروویو قرار دهید تا پودر ژله به خوبی در شیر حل شود. البته در نظر داشته باشید که محلول بدست آمده شیر و پودر ژله نباید بیشتر از 10 دقیقه حرارت ببینند.

در مرحله دوم:

باید ژله شب یلدا لیوانی را به صورت لایه لایه در ظروف لیوانی مخصوص و زیبا قرار دهید. پس از ترکیب پودر ژله با شیر با حرارت، باید محلول ها را به خوبی هم بزنید تا غلظت آن ها زیاد شود. سپس محلول های بدست آمده را به صورت لایه لایه درون لیوان قرار دهید.

برای تزئینات ژله، می توانید از مقداری مغز همچون تخمه آفتابگردان نیز استفاده نمایید. این امر سبب افزایش جذابیت ژله لیوانی شب یلدا شما می شود.

در مرحله سوم:

باید لیوان ‏های ژله را به مدت 2 الی 4 ساعت درون یخچال قرار دهید تا به خوبی سفت شوند. در نظر داشته باشید که اگر می ‏خواهید ژله شما سفت‌تر شود، باید آن را بیش از 4 ساعت درون یخچال قرار دهید.

در مرحله آخر، باید از فوت و فن ‏های تزئینات استفاده کنید تا بتوانید ژله لیوانی طرح یلدا را به بهترین شکل تزئین کنید. شما می توانید بر روی یکی از لیوان ها مقداری انار دون شده بریزید. ناگفته نماند که برای تزئینات ژله شب یلدا لیوانی، می توانید از میوه ‏های دیگری همچون پرتقال و کیوی نیز استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *