طرز تهیه انواع ژله

طرز تهیه ژله

ژله یکی از خوشمزه‌ترین، پرطرفدارترین و در عین حال ساده‌ترین دسرها در سراسر محسوب می‌شود. ژله به عنوان پایه ثابت برای مهمانی‌ها،جشن تولدها و دورهمی‌ها به حساب می‌آید و با توجه به تنوعی که در روش تهیه‌ی انواع ژله وجود دارد، این دسر انتخاب اول همه برای مراسمات است.

در این مقاله با ما همراه باشید تا با طرز تهیه‌‌ی ۶ نوع ژله‌ی پرطرفدار از انواع ژله را همراه با دستورالعمل مرحله‌ای آنها آشنا شوید.

طرز تهیه ژله لیوانی:

ژله آلوئه‌ورا ۱بسته
ژله هندوانه ۱بسته
ژلی طالبی ۱بسته

یک بسته ژله‌ی طالبی را به همراه ۱ لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید، سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کرده و مجدد بهم بزنید تا به‌خوبی مخلوط شوند.به اندازه‌ی۱/۳ لیوان‌ها را با ژله‌ی طالبی پر کنید و به مدت ۲۰دقیقه در یخچال قرار دهید تا سطح آن به‌خوبی ببند.

برای مرحله دوم یک بسته ژله‌ی آلوئه‌ورا را دقیقا مثل ژله طالبی آماده کنید و ۱/۳ مابقی لیوان‌ها را پر کنید و به مدت ۲۰دقیقه در یخچال قرار دهید. دقت داشته باشید که قبلا از اضافه کردن ژله آلوئه‌ورا حتما مطمئن شوید سطح  ژله طالبی به خوبی بسته باشد.

در این مرحله دقیقا مشابه دو مرحله قبل، ژله‌ی هندوانه را آماده کنید و ۱/۳ مابقی لیوان‌ها را پر کنید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید. مجدد دقت داشته باشید سطح ژله‌ی آلوئه‌ورا به خوبی بسته باشد.

بعد از اضافه کردن آخرین لایه‌ی ژله و بستن آن ژله لیوانی ۳ رنگ شما آماده است و می‌توانید پذیرایی دلچسبی داشته باشید.

طرز تهیه ژله ابروبادی:

یکی از انواع ژله است که برای تولدها و مهمانی‌ها بسیار پرطرفدار است. در اینجا ما یکی از آسان‌ترین روش‌های تهیه‌ی این ژله را گفتیم.

ژله بلوبری  یک بسته
خامه صبحانه یک بسته

ابتدا ژله بلوبری را طبق دستور العمل روی بسته آماده کنید. پودر ژله را در به همراه یک لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید، سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و در قالب مورد نظرتان بریزید و در یخچال قرار دهید.

خامه را همراه با ۱ الی ۲ قاشق پودر قند به خوبی بهم بزنید تا فرم بگیرد.

ژله‌ها را چک کنید و قبل از اینکه کامل سفت شود آن را از یخچال خارج کنید و به کمک یک چنگال به آن را به هم بزنید و مخلوط کنید.

در مرحله‌ی آخر، کمی ژله‌ی همزده را درون لیوان یا ظرف شیشه‌ای مورد نظرتان بریزید و سپس مقداری خامه‌ی همزده روی آن بریزید و تا پر شدن ظرف این کار را مرحله به مرحله انجام دهید تا جایی که خامه به شکل ابر در آسمان(ژله بلوبری) در بیاید.

طرز تهیه ژله رنگین کمانی:

ژله میوه‌ای در طعم‌های مختلف  ۶بسته
شیر یا بستی به ازای هر بسته ژله ۱ لیوان

ابتدا ژله را طبق دستورالعملی که روی بسته نوشته آماده کنید. یک بسته پودر ژله را با یک لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید (اگر ژله به خوبی حل نشد می‌توانید مایع را روی بخار کتری قرار دهید و بهم بزنیم تا کاملا یک دست شود).

کمی که مایع از دما افتاد، یک لیوان شیر یا بستنی را به انتخاب خودتان به  آن اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود.

قالبتان چرب کنید و مایع ژله آماده شده را در آن بریزید و به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و اجازه دهید سطح آن ببندد، سپس یک طعم دیگر ژله را در این مدت آماده کنید و همین مراحل را برای هر تعداد بسته ژله‌ای که دارید آماده کنید.(دقت کنید ژله‌ها را به صورت لایه‌لایه اضافه کنید و هرچقدر تعداد لایه‌ها بیشتر باشد، ژله قشنگ‌تری دارید.)

طرز تهیه ژله رولی:

ژله دلخواه ۱بسته
بستنی وانیلی ۲-۳ قاشق غذاخوری

در اولین قدم ژله را طبق دستورالعملی که روی بسته نوشته شده آماده کنید. پودر ژله را به همراه یک لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید به طوری که مایع شفاف و یکدستی حاصل شود.

اجازه دهید کمی که از حرارت افتاد، بستنی که قبلا در دمای محیط بوده و نرم شده(بستنی نباید آب شود) را به مایع ژله اضافه کنید.

کف یک سینی را سلفون یا یک لایه پلاستیک نازک پهن کنید و مخلوط ژله و بستنی‌ را روی آن بریزید و با قاشق مایع را یکدست پخش کنید و به مدت ۳۰-۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.

دقت کنید ژله نباید خیلی سفت شود به طوری که امکان رول کردن آن نباشد.

سپس ژله را با یک چاقو از طول به عرض ۲ سانتی‌متر برش دهید و رول کنید و با کمک یک خلال دندان ثابت کنید. نوش جان

طرز تهیه ژله خرد شیشه:

ژله با طعم دلخواه ۴بسته
ژله آلوئه‌ورا ۱بسته
بستنی وانیلی ۲ لیوان

ابتدا ژله‌ها را مطابق دستورالعملی که روی بسته آنها نوشته شده آماده کنید. پودر ژله را به همراه یک لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید و سپس یک لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و در یک قالب که سطح بیشتری دارد بریزید و به مد ۳۰دقیقه در یخچال قرار دهید( ژله باید کاملا سفت شود)

ژله آلوئه‌ورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید تا یکدست شود. اجازه دهید کمی از دما بیافتد سپس بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید.

ژله‌های رنگی که در یخچال قرار دادید را خارج کنید و به شکل دلخواه‌تان قالب بزنید(مکعب،ستاره و…)

قالب مدنظرتان را کمی چرب کنید، سپس قالب را با  ژله های رنگی پر کنید، سپس ژله بستنی را مرحله‌ای به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه درون یخچال بماند. این مرحله را تا پرشدن قالب با ژله رنگی و ژله بستنی ادامه دهید.

بعد از حدود ۳۵ دقیقه ژله شما آماده است. نوش جان

طرز تهیه ژله با شیر:

ژله با طعم دلخواه یک بسته
شیر یک و نصفی لیوان
شکر ۲-۳ قاشق غذاخوری

ابتدا پودر ژله، شکر و شیر را که در دمای محیط بوده مخلوط کنید.  سپس مایع را روی بخار کتری به روش بن‌ماری قرار دهید تا مایع کاملا یکدست شود. قالب موردنظرتان را چرب کرده و مایع ژله را در آن بریزید و به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید و سپس نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *