طرز تهیه ژله تزریقی

طرز تهیه ژله تزریقی

ژله، یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین خوراکی ها در جهان محسوب می شود که در دسته دسر ها قرار می گیرد. ژله تزریقی یکی از انواع مدل های ژله محسوب می شود. لازم به ذکر است که شما می توانید با استفاده از این نوع دسر در مجالس و دورهمی های مختلف، از مهمانان خود به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنید. البته باید برای تهیه این خوراکی مقوی و خوشمزه به میزان مواد مورد نیاز، توجه ویژه داشته باشید. در این بخش قصد داریم به شرح دستورالعمل تهیه ژله تزریقی بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مواد لازم ژله تزریقی

پیش از آن که بخواهید اقداماتی را برای تهیه ژله تزریقی به عمل آورید، باید مواد لازم آن را فراهم سازید. لازم به ذکر است که برای تهیه این نوع ژله، باید از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید ژله های تزریقی رنگارنگ و زیبا را به بهترین شکل ممکن سرو کنید. شما برای تهیه ژله های تزریقی باید اقلامی همچون:

  1. آب ولرم یا شیر گرم ( دو لیوان)
  2. پودر ژله یک بسته (طعم آن بستگی به سلیقه شما دارد)
  3. میوه خرد شده برای زیباسازی ( به مقدار کافی)
  4. خلال انواع مغز برای زیباسازی و بهبود طعم (به مقدار کافی)
  5. لیوان های یک بار مصرف کاغذی یا پلاستیکی ( از لیوان شیشه ای هم می توانید استفاده کنید)
  6. خامه
  7. سرنگ

را تهیه کنید تا بتوانید این دسر مرغوب را به آسانی آماده نمایید.

طرز تهیه ژله تزریقی

در مرحله اول:

باید ظرف ژله را با آب گرم شستشو دهید و درون آن را با روغن چرب کنید تا ژله پس از سرد شدن به بدنه ظرف نچسبد. می توانید برای اطمینان بیشتر پس از شستشو، ظرف را با دستمال خشک پاک کنید.

پس از آن، باید مقداری آب جوش یا شیر گرم را با پودر ژله ها مخلوط کنید و آن ها را درون ماکروفر یا بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا محلول ژله تزریقی به بهترین شکل آماده شود. پس از آن، باید با استفاده از همزن برقی یا دستی محلول بدست آمده را به مدت 2 الی 4 دقیقه هم بزنید تا پودر ژله به خوبی با آب یا شیر گرم مخلوط شود.

در نظر داشته باشید که در این مرحله، می توانید برای بهتر شدن طعم و شکل ژله مقداری خامه به همراه رنگ خوراکی به آن اضافه نمایید. دقت داشته باشید اضافه نموندن شیر و خامه باعث می شود مزه ژله تزریقی شما دلچسب تر شود.

در مرحله دوم:

برای تهیه این دسر خوشمزه باید قالب ها را آماده کنید. فراموش نکنید که شما می توانید از هر نوع قالبی برای تهیه ژله تزریقی استفاده نمایید. در این بخش باید محلول بدست آمده را با یک الی دو لیوان آب سرد ( با توجه به میزان ژلاتین) مخلوط کنید و درون قالب بریزید.

در نظر داشته باشید که در این مرحله، باید محلول ژلاتین به مدت 4 الی 5 ساعت درون یخچال با دمای کمتر از منفی 1 درجه قرار دهید. این عامل باعث می شود محلول بدست آمده شما به غلظت خوبی برسد و خوب مخلوط شود.

ناگفته نماند که هر چقدر محلول ژلاتین در مدت زمان بیشتری در یخچال نگهداری شود، طعم آن بهتر می گردد. پس از آن که ژله را از یخچال بیرون آوردید، باید آن را با دقت بررسی کنید.

اگر هنوز به اندازه کافی سفت نشده بود، مجددا ظرف را درون یخچال قرار دهید. شما می توانید پس از اتمام مراحل تهیه ژله تزریقی، آن را با استفاده از خرده های میوه و خلال انواع مغز به بهترین شکل ممکن تزیین کنید. البته پیش از تزیینات ژله تزریقی، باید آن را با دقت از ظرف یا قالب خارج نمایید.

برای انجام این کار، باید با استفاده از یک چاقو کوچک اطراف ژله را برش دهید تا بتوانید آن را به بهترین شکل از قالب خارج کنید. پس از خارج نمودن ژله از قالب، می توانید آن را به تکه های کوچک‌تر تقسیم کنید.

برای آن که بخواهید ژله تزریقی درست کنید در این مرحله نیاز به استفاده از سرنگ دارید. هنگامی که می خواهید محلول تهیه شده را در یخچال قرار دهید، مقداری از آن را جدا کنید. در این مرحله از محلول جدا شده برای تزریق ژله استفاده خواهیم کرد.

ابتدا از تمیزی سرنگ خود اطمینان حاصل کنید‌. سپس با استفاده از سوزن سرنگ مقداری از محلول را در سرنگ ریخته و جهت تزریق به ژله گرفته شده در یخچال، آماده می کنیم. به آرامی محتویات داخل سرنگ را در نقاط مختلف ژله اماده شده تزریق کنید. برای این کار می توانید از الگوهای خاصی پیروی کنید تا ژله تزریقی شما زیبایی بیشتری به خود بگیرد.

در صورتی که می خواهید ژله های تزریقی شما الگوهای خاصی داشته باشند حتما از قبل شکل الگو ها را برش داده و به همراه کاغذ داشته باشید. می توانید در این راستا از شابلون های آماده که مناسب همین عمل هستند نیز استفاده کنید. به یاد داشته باشید حتما قبل از انجام دادن هر مرحله تمامی چربی های اضافی را پاک کنید.

پس از آن که اقدام تزریق دلخواه انجام شد مجدد جهت گرفتن ژله تزریق شده، ظرف را به یخچال منتقل کنید. دسر شما پس از صرف ۱ ساعت آماده مصرف است.

نکات مهم در تهیه ژله تزریقی

برای آن که بتوانید ژله تزریقی را به بهترین شکل ممکن تهیه کنید و آن را با لذت فراوان نوش جان کنید، باید به نکات درست کردن آن اهمیت بدهید. برای سرو نمودن این خوراکی بی نظیر و خوش طعم، باید ابتدا به دمای آب توجه کنید.

اگر پودر ژله درون آب یا شیر با دمای کمتر از حد مجاز ریخته شود، ممکن است ژله شما پس از سرد شدن به خوبی سفت نشود. علاوه بر آن، هر بسته پودر ژله نیاز به دو لیوان متوسط آب دارد. اگر میزان آب آن بیش از حد تعیین شده باشد، ممکن است ژله تزریقی شما در حالت جامد قرار نگیرد. فراموش نکنید که شما می توانید بجای آب، از شیر برای تهیه ژله های تزریقی استفاده کنید و به طعم آن بهبود ببخشید.

از دیگر نکات ضروری تهیه ژله تزریقی، می توان به استفاده از قالب های مناسب اشاره نمود. در برخی از مواقع، استفاده از قالب های شیشه ای برای تهیه این نوع ژله جایز نیست چرا که ظروف شیشه ای بر اثر گرم و سرد شدن سریعا می شکنند.

از این رو، برای تهیه ژله های تزریقی در طعم و مزه های مختلف، پیشنهاد می شود از قالب های پلاستیکی یا فلزی طرح دار با توجه به سلیقه خود استفاده نمایید. ناگفته نماند که برای تزیینات ژله، باید پیش از سرد شدن میوه خرد شده یا خلال انواع مغز را به آن اضافه کنید.

کلام آخر

همانطور که در بخش های قبل ذکر شد، ژله تزریقی یکی از بهترین دسر ها برای پذیرایی در مهمانی و دورهمی ها به شمار می آید. فراموش نکنید که ژله دارای خواص بسیار زیادی برای استخوان و ماهیچه های بدن است.

از این رو، اگر به دنبال یک خوراکی سالم و خانگی هستید، پیشنهاد می شود با خرید پودر ژله از هلچین مواد اولیه این دسر را تهیه کنید و به درست کردن آن بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *