جو پرک برای بدنسازی

جو پرک برای بدنسازی - صنایع غذایی هلچین

از خواص غلاتی مانند جو پرک برای بدنسازی چه می‌دانید؟ یکی از غلاتی که از طریق بخارپز جو تحت فرآیندی تولید می‌شود، جو پرک نام دارد. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در جو پرک هر کدام دارای خواص منحصر به فردی هستند. از این خواص مهم در جو پرک برای کودکان و بزرگسالان در پخت و تهیه غذا استفاده می‌گردد. همچنین برای آشنایی با خواص جوپرک مقاله ای که در این‌باره تهیه کرده‌ایم را مطالعه کنید.

در ورزش‌هایی مانند بدنسازی، از غذاهایی مناسب برای رشد و ترمیم عضله و استخوان استفاده می‌شود. از جمله تغذیه مناسب برای ورزشکاران می‌توان به جو پرک برای بدنسازی اشاره کرد. 

همان طور که گفته شد جو پرک یا جو دوسر حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، کربوهیدرات سالم برای تامین انرژی بدن است. این غله با سوخت و ساز مناسب خود، علاوه بر تامین انرژی باعث جلوگیری از ضعف بدنی بدنسازان، مقاومت در برابر ویروس و باکتری ها و جلوگیری از پرخوری مضر می‌شود. 

به تهیه انواع غذاهای جو پرک برای صبحانه می‌توان به سوپ، فرنی، اسموتی جو پرک و میوه‌ها، تهیه بیسکویت و نان با آرد جو پرک اشاره کرد. برخی از متخصصان تغذیه به خوردن صبحانه با انرژی کافی توصیه می‌کنند. قرار دادن جو پرک در وعده غذایی بدنسازان، باعث تامین نیروی کافی برای حرکات ورزشی است. 

در بدنسازی برای افزایش حجم عضله، از مکمل یا جو پرک استفاده می‌کنند. در صورت عدم رشد و تقویت عضله در بدنسازی، نیاز به مکمل‌های بازاری غیرقابل انکار است ولی برای اطمینان از تغذیه سالم استفاده از جو پرک در انواع غذا و اسموتی به عنوان مکمل، یکی از بهترین کارها است. 

برای تهیه اوتمیل جو دو سر پرک برای افزایش حجم مواد زیر نیاز است.

شیر گرم 1/2 پیمانه
وانیل نوک قاشق غذاخوری
پودر پروتئینی یا مالتودکسترین 20 گرم یا 2 اسکوپ
شیره انگور یا عسل 1 قاشق غذاخوری
میوه دلخواه برای تزیین
مغزیجات برای تزیین
جو دو سر 45 گرم یا نصف پیمانه

طرز تهیه اوتمیل جو دوسر پرک برای افزایش حجم

ابتدا جو دوسر را با وانیل و مالتودکسترین، در کاسه‌ای مناسب ریخته و هم بزنید تا مخلوط یکدستی ایجاد شود. سپس شیره انگور یا عسل را به مواد اضافه کنید و مجددا هم بزنید. بعد از اینکه مواد یکدست شد، آن را به مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از آن با میوه و مغزیجات مورد نظر تزیین کنید. 

در تهیه این نوع اوتمیل، نیازی به حرارت جو پرک نیست. بنابراین فواید جو پرک برای رشد عضله حفظ شده و انرژی و فیبر مورد نیاز بدنسازان را تهیه می‌کند.

تهیه شیک پروتئینی با جو دوسر یکی از بهترین راه کارها برای تامین انرژی در بدنسازان است و البته تهیه شیک‌ها با توجه به سلیقه افراد یا دستور متخصص تغذیه متفاوت است. برای خرید جو پرک هلچین به دیجی‌کالا یا فروشگاهای معتبر سراسر کشور مراجعه کنید.

خواص جو دوسر پرک با شیر

جو دو سر پرک با شیر یکی از انواع غذاهای کامل برای کمک به تامین انرژی بدن در بدنسازی است. از طرفی به دلیل وجود فیبر در جو پرک، زمان مورد نیاز برای هضم آن زیاد شده به همین دلیل حس گرسنگی در بدن کاهش می‌یابد. مصرف جو پرک با شیر، برای افراد مبتلا به آلرژی گلوتن و یا عدم تحمل غذاهای سنگین مناسب است. از طرفی سلامت قلب و عروق، رشد و تقویت عضله در بدنسازی با مصرف جو پرک با شیر تضمین می‌شود.

یک فنجان شیرین نشده شیر با جو دوسر حاوی مواد مغذی به شرح زیر است:

  • 3 گرم پروتئین
  • 120 گرم کالری
  • 5 گرم چربی
  • 16 گرم کربوهیدرات
  • 2 گرم فیبر
  • تامین 50% از مصرف مقدار مورد نیاز ویتامین B12
  • 72 درصد نیاز روزانه کلسیم برای استخوان‌ها
  • حدود 18 درصد تامین ویتامین D
  • 2 درصد آهن
  • 6 درصد پتاسیم
  • 22 درصد فسفر
  • 27 درصد کلسیم
  • و حاوی مواد غنی دیگر است.

نتیجه گیری

طبع جو دوسر متعادل است و استفاده متعادل از آن، مشکلی را برای بدن فرد به وجود نمی‌آورد. با درک کلی از خواص جو پرک برای بدنسازی، با تهیه غذاها و مکلمل‌های خود، بدنتان را در برابر ضربات ورزشی و بیماری‌ها بیمه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *