طرز تهیه ژله رولی رستورانی در خانه

تهیه ژله رولی رستورانی

امروزه ژله رولی رستورانی یکی از انواع ژله های پرطرفدار به حساب می آید. این محصول می تواند برای مراسم های مختلف از جمله تولد، شب یلدا و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع ژله می تواند برای تعداد مختلفی از افراد تهیه شود و در مجلس یا مهمانی به هر تعداد مهمان از ژله رولی رستورانی بهره برد.

هر شخصی که تمایل داشته باشد، قادر است این نوع ژله را در منزل خود تهيه کند و برای انواع مختلفی از مهمانی ها مورد استفاده قرار دهد. در ادامه مطلب طرز تهیه ژله رولی را باهم مرور می کنیم.

مواد لازم ژله رولی

همانطور که می‌دانید، برای تهیه کردن ژله رولی مانند تمام دسر ها، شیرینی ها و غذا های دیگر، مواد اولیه مورد نیاز است. با توجه به این که ژله رولی را می توان با انواع مختلفی از رنگ ها درست کرد، باید گفت یکی از مواردی که لازم است برای درست کردن این دسر در دسترس داشته باشید، پودر ژله رنگی است.

یک بسته ژله رنگی برای این کار لازم است و ماده اصلی برای درست کردن یک ژله خوشمزه به حساب می آید. البته باید توجه داشته باشید که ژله رنگی را برای چه تعداد درست می کنید. مواردی که در این قسمت نام می بریم، مربوط به تهیه ژله برای چهار نفر هستند.

برای این که بتوانید برای چهار نفر این نوع ژله را درست کنید، به یک قاشق غذاخوری بستنی وانیلی هم احتیاج دارید. بستنی وانیلی یکی از خوشمزه ترین انواع بستنی است که می‌ توان از آن داخل ژله رولی هم استفاده کرد. همچنین باید گفت برای تهیه هر نوع از ژله ها، می بایست یک لیوان آب داغ استفاده کرد.

این نوع ژله هم مستثنا از سایر ژله ها نیست و باید از آب داغ داخل آن استفاده شود.

طرز تهیه ژله رولی

در قسمت بالا عنوان کردیم که برای درست کردن ژله رولی  نیاز به یک لیوان آب ولرم، بستنی، یک لیوان آب داغ و پودر ژله دارید. حتما قبل از شروع به تهیه این محصول موارد را تهیه کنید.

برای تهیه این ژله در ابتدای کار می بایست بستنی وانیلی را خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای مناسب برسد. توجه کنید که بستنی نباید آب شود و در حدی که نرم شود، کافی است. می توانید از ۲ تا ۳ اسکوپ بستنی وانیلی استفاده کنید.

در مرحله بعدی باید ژله را داخل یک کاسه بریزید و سپس آب جوش را به آن کاسه اضافه کنید، اضافه کردن آب داغ در حد یک لیوان کافی است. بعد از این کار باید ظرف حاوی ژله و آب جوش را روی بخار کتری قرار دهید تا به خوبی حل شوند و سپس به صورت مایع در آیند.

بعد از مایع شدن این ترکیب، باید بستنی وانیلی را به آن اضافه کنیم و اجازه دهیم که بستنی داخل این ترکیب آب شود. بدون این که خودمان در آب شدن آن دخالت داشته باشیم.

در مرحله بعدی باید یک سینی لبه دار را بردارید و سطح آن را با استفاده از یک آبپاش مرطوب نمایید و بعد پلاستیک فریزر تهیه شده را از یک گوشه شروع به قیچی کردن کنید. دقت کنید حتما پلاستیک را مناسب برش دهید.

در مرحله بعد پلاستیک فریزر باز شده را روی سطح سینی قرار دهید تا به طور کامل سینی را بپوشاند و سپس ژله و بستنی را به خوبی هم بزنید و آن ها را کف سینی بریزید. بعد سینی را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید نیم ساعت داخل یخچال بماند تا ژله بستنی حاضر شود.

دقت داشته باشید که ترکیب ژله و بستنی نباید بیشتر از نیم ساعت داخل یخچال بماند، زیرا باعث سفت شدن آن می شود و نمی توان آن را رول کرد.  بعد از بیرون آوردن سینی از یخچال، باید با استفاده از کارد از قسمت طول به فاصله دو سانتی‌متر برش روی ژله ایجاد کنید.

مرحله دیگر این است که شما باید ژله ها را به صورت رولی بپیچید. بعد از این کار با استفاده از خلال دندان پایین آن را سوراخ کنید. دقت داشته باشید به آرامی این اقدام را انجام دهید. بعد از قرار دادن خلال دندان ها در پایین ژله ها، آن ها را داخل ظرف قرار دهید.

حال کار تهیه ژله به اتمام رسیده است. اگر بتوانید چند مدل از این ژله بستنی ها را درست کنید، ظرف مورد نظرتان می تواند تزئین زیبا تری پیدا کند. برای این کار شما می توانید از انواع ژله های رنگی استفاده کنید که موجب زیبایی بیشتر ظرف هایتان می شود.

پیشنهاد می شود برای تهیه این کالا از ظروف شیشه ای ترجیحا پایه بلند استفاده کنید تا علاوه بر نشان دادن زیبایی ژله، بتواند روی میز نمایان باشد. می توانید از انواع ژله های انار، موز، پرتقال برای رنگی کردن ژله رولی استفاده کنید.

عموما ترکیب رنگ های اصلی مانند قرمز، زرد و آبی می تواند علاوه بر اشتها بر انگیز بودن، زیبایی بصری خاصی ایجاد کند.

زمان مورد نیاز

 ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه مدت زمانی لازم است تا  ژله رولی به صورت کامل درست شود. برای این که بتوانید زمان مورد نیاز برای تهیه این مدل ژله را مورد سنجش قرار دهید، باید آن را با احتساب بستن ژله داخل یخچال در نظر بگیرید. به طور کلی باید گفت طرز تهیه ژله دارای مراحل مختلفی است.

تمامی این مراحل با یکدیگر به مدت یک الی دو ساعت زمان می‌ برد. بعد از گذشت این زمان، شما می توانید یک ژله رولی خوشمزه داشته باشید و نوش جان کنید.

 نکات مهم در ژله رولی

برای این که ژله رولی مورد نظرتان به بهترین شکل ممکن درآید، باید نکاتی را هنگام درست کردن آن در نظر داشته باشید.  یکی از نکات مهمی که در این جا وجود دارد، این است که بستنی وانیلی نباید به صورت سفت استفاده شود. این امر باعث می شود انسجام ترکیب ژله و بستنی به هم بخورد. اگر ژله سرد را به همراه بستنی مخلوط کنید، باعث می شود کارتان به درستی انجام نشود.

بنابراین باید بستنی را با ژله داغ مخلوط نمایید. نکته مهم دیگر این است که نباید قالب ژله را سریع از یخچال خارج کنید، زیرا باعث می‌ شود که ژله ها موقع رول شدن، له شوند. یک نکته جالب را هم باید اضافه کنیم که اگر نمی خواهید محصول نهایی که همان ژله رولی است خیلی شیرین شود، می توانید از پودر ژله هایی استفاده کنید که طعم آن‌ ها ترش تر است.

استفاده از پودر ژله انار یا آلبالو طعم خوبی به ژله رولی شما خواهد بخشید.

سخن پایانی

برای درست کردن ژله رولی، نیاز است مواد اولیه مختلفی را مهیا کنید و مراحل تهیه ژله رولی  را مو به مو اجرا نمایید. در حین اجرای مراحل، باید نکات قابل توجه هنگام ترکیب بستنی و ژله را به خاطر بسپارید و آن ها را عملی کنید. در این مطلب آموزش های لازم را در خصوص طرز تهیه ژله رولی عنوان کردیم.

امیدواریم که این آموزش ها برایتان مفید واقع شده باشند. درست کردن ژله رولی در منزل کار سختی نیست، فقط لازم است یک تا دو ساعت زمان بگذارید تا این ژله خوشمزه را تهیه نمایید. جهت خرید انواع پودر ژله رنگی می توانید از لینک خرید ژله از هلچین اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *