طرز تهیه ژله با شیر

طرز تهیه ژله با شیر

ژله یکی از خوش طعم ترین و لذت بخش ترین دسرها در ایران و جهان است. این محصول به دلیل تنوع و سهولت در آماده شدنش پایه ثابت انواع دورهمی، مهمانی، عروسی و مناسبت های مختلف مانند تولد و یلدا است.

ژله با شیر یکی از ترکیبات جالب و در عین حال خوشمزه است. رنگ این نوع ژله به دلیل وجود شیر، کمرنگ تر است. بسته به این که می خواهید این محصول را برای چند نفر مصرف کنید، می توانید چند بسته از آن را تهیه کنید.

در ادامه شما با طرز تهیه ژله با شیر برای ۴ نفر آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه ژله با شیر

مواد لازم برای تهیه ژله با شیر برای ۴ نفر عبارتند از:

  • ژله با طعم آلوئه ورا یا هر مزه متناسب با خواست شما: یک بسته
  • شیر پر چرب یا کم چرب: ۳ چهارم لیوان
  • آب جوش: ۱ لیوان سر خالی

دقت داشته باشید پیمانه تمام مواد باید یکی باشد، تا در هنگام آماده‌سازی ژله دچار مشکل نابرابری مواد نشوید و اعتدال در ژله حفظ شود.

طرز تهیه ژله با شیر 

این طرز تهیه ژله با شیر یکی از بهترین دستور العمل های ژله با طعم شیر است، با مرور و انجام مو به مو این دستور العمل شما یک ژله با شیر مجلسی و خوش طعم را خواهید داشت.

در این بخش برای شروع کار شما به یک کاسه شیشه ای و آب ولرم نیاز دارید، کافیست قوری را مقداری آب کرده و روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید، سر قوری را بر دارید کاسه پر آب ورم را بر روی قوری قرار دهید. دقت داشته باشید باید کاسه در برابر حرارت و گرما مقاومت بالایی داشته باشد. سپس مقداری پودر ژله به آن اضافه کنید و هم بزنید

بعد از آن مقداری آب جوش اضافه می کنیم. این امر باعث می شود تا ژله ها آب شوند و یک ماده نیمه جامد به دست بیاید. دقت داشته باشید، ذرات  پودر ژله کاملا باید در آب جوش حل شوند، به این روش بن ماری کردن می گویند.

تا زمان حل شدن پودر زیر شعله را کم نکنید بعد از اینکه پودر ژله با آب جوش کاملا سازگار شد، کاسه را برداشته و در دمای آشپزخانه قرار می دهیم. ۳ چهارم لیوان شیر را نیز گرم کرده و در دمای آشپز خانه کنار ژله  قرار می دهیم تا هر دو به یک دما برسند‌. اگر این کار را انجام ندهید شیر با بقیه مواد مخلوط نخواهد شد.

بعد از چند دقیقه با انگشت یا دماسنج چک کنید که دمای شیر به ژله رسیده باشد‌. بعد از اینکه دمای هردو با هم برابر شد شیر را به ژله اضافه می کنیم.

بعد با همزن برقی ۳۰ ثانیه ژله را هم می زنیم تا ژله با شیر کاملا حل شود. اگر همزن برقی ندارید می توانید با چنگال یا همزن دستی محلول را هم بزنید برای این کار شما به زمان ۱ تا۱/۵ دقیقه نیاز دارید، البته باید با سرعت زیاد این کار را انجام دهید.

 

ژله را از یک الک یا صافی با سوراخ های ریز رد کنید تا ذرات ژله و شیر که حل نشده اند، درون الک بمانند. این کار به یک دست شدن کامل ژله بسیار کمک می کند.

قالب ژله یا جام و یا هر ظرف دیگه ای که قصد دارید در آن ژله را قرار بدهید تا ببندد را با کمی روغن مایع چرب کنید و بعد آن را درون فریزر یخچال قرار دهید تا ژله آماده شود، مدت زمان آماده شدن به درجه فریزر و سرمای درون یخچال بستگی دارد دقت کنید ژله نباید یخ بزند‌.

در بعضی از دستور های طرز تهیه ژله با شیر از پودر ژلاتین استفاده می شود اما پودر ژلاتین ژله با شیر را سفت‌تر از حد معمول و متعارف می کند. ضمنا طعم پودر ژلاتین با پودر ژله بسیار متفاوت است. شما می توانید بعد از بسته شدن ژله در یخچال آن را از قالب بیرون بیاورید و تزیین کنید.

هم چنین بعد آماده شدن ژله با شیر یک نوع دیگر ژله درست کنید و بر روی ژله درون قالب بریزید تا درون یخچال قرار بدهید تا ببندد، با این کار شما یک ژله دو رنگ مجلسی مناسب برای مهمانی و مجالس خواهید داشت.

خرید پودر ژله باکیفیت برای داشتن ژله ای خوش بافت و خوش طعم از اهمیت فوق‌العاده ای برخوردار است. برای تهیه پودر ژله هلچین می توانید به تمامی فروشگاه های فعال در سراسر کشور مراجعه نمایید. هم چنین خرید این محصول از فروشگاه های آنلاین دیجی کالا و اسنپ مارکت امکان‌پذیر می باشد.

زمان مورد نیاز

 مراحل تهیه ژله با شیر نهایت ۵ تا ۱۰ دقیقه زمان می برد. پس از ِن که محلول را آماده کرده و در ظرف مناسب قراردادید، به یخچال منتقل کنید. محیط خنک و خشک یخچال کمک می کند ژله شما در زمان مناسب بین ۲ تا ۳ ساعت آماده مصرف باشد. برای این کار کافی است اندکی صبر کنید تا مایه ژله تهیه شده شما به سفتی برسد. 

نکات مهم در تهیه ژله با شیر

چند نکته مهم در تهیه ژله با شیر وجود دارد که شما می توانید به آن ها توجه کنید تا خروجی بهتری داشته باشید.

  • مدت زمان نگه داری ژله با شیر در یخچال و فریزر: این مدت زمان در فریزر نمی تواند بیشتر از یک ساعت باشد. اما، می توانید این نوع ژله را در یخچال تا چند ساعت قرار دهید و یک ربع قبل از سرو آن را مجددا درون فریزر بگذارید.
  • می توانید این سبک را با انواع پودر ژله تهیه کنید، در صورت استفاده از انواع طعم های پودر ژله به جز آلوورا شما یک ژله مات خواهید داشت.
  • هنگام قرار دادن ژله در یخچال دقت داشته باشید تا زیر قالب ژله صاف و برابر باشد، در صورت رعایت نشدن این نکته شما یک ژله نا متقارن خواهید داشت.
  • اگر از قالب های طرح دار استفاده می کنید برای ژله با شیر بهتر است طرح قالب را به خوبی چرب کنید برای این کار می توانید از کره باز شده نیز استفاده کنید.

کلام آخر

 شما با این طرز تهیه ژله با شیر و کمی خلاقیت می توانید یک میز دسر فوق‌العاده برای مهمانان تان آماده کنید. ضمنا این دسر برای جشن تولد کودکان نیز بسیار مناسب است.

بچه ها عاشق بافت نرم و لرزنده ژله با شیر خواهند شد. در آخر باید گفت این ژله به دلیل داشتن شیر در ترکیب خود در مدت زمان چند روز فاسد خواهد شد. با یک بار درست کردن ژله با شیر شما طرفدار ثابت این ژله خواهید شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *