10 مدل تزیین ژله برای تولد 1402

استفاده از ایده های مختلف تزیین ژله برای تولد، مورد توجه و پسند بسیاری از افراد هنگام برگزاری این جشن ها می باشد. استفاده از ایده های گوناگون برای تزیین ژله ها در بین خانم های علاقه مند و شیرینی پزی های مختلف دیده می شود. ایده های گوناگونی در این زمینه وجود دارد که مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. در ادامه به معرفی برخی از این ایده ها و نحوه درست کردن آنها خواهیم پرداخت.

جدیدترین مدل های تزیین ژله برای تولد

ژله یکی از بهترین دسرهایی است که می توان برای پذیرایی مراسم هایی مثل جشن تولد مورد استفاده قرار داد. تهیه و تزیین انواع مدل ژله برای تولد به یکی از فرهنگ ها در بین ایرانیان تبدیل شده است. این نیاز به مرور زمان باعث شده تا تزیین این دسر محبوب و خوشمزه به روش های مختلفی صورت گیرد که باعث جذابیت و کاربرد بیشتر آن نیز شده است.

امروزه به کمک انواع مواد قنادی و قالب های گوناگون، می توان ژله را به شکل های گوناگون تهیه و تزیین کرد. از جدیدترین مدل های تزیین و تهیه ژله برای جشن های تولد یا مراسم های مشابه، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تهیه و تزیین ژله لیوانی
  • ژله ابروبادی
  • ژله رنگین کمانی
  • ژله رولی
  • ژله میوه ای
  • ژله خرده شیشه ای
  • تزیین ژله با شیر

معرفی روش و نحوه تزیین ژله لیوانی برای تولد

یکی از ایده های پرطرفدار تزیین ژله برای تولد، استفاده از لیوان یا جام های تک نفره است. اندازه و ابعاد لیوانی که مورد استفاده قرار می گیرد کاملا سلیقه ای است ولی باید به گونه ای باشد که بیش از حد بزرگ یا خیلی کوچک نباشد. نحوه تزیین و قرار گرفتن ژله در ظروف انتخابی نیز کاملا سلیقه ای است.

امکان استفاده از یک یا چند رنگ ژله در لیوان های تک نفره وجود دارد. در صورت استفاده از چند رنگ ژله برای تزیین، بهتر است رنگ های آن به گونه ای انتخاب شوند که جذابیت لازم را در کنار یکدیگر داشته باشند. برای تزیین این مدل ژله برای تولد، می توان از انواع میوه فصلی، خلال پسته یا بادام، شکلات و حتی خامه نیز استفاده کرد.

بسیاری از افراد نیز ژله های لیوانی را به صورت ساده تهیه می کنند و در جشن های تولد برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌دهند.

ژله ابروبادی به عنوان بهترین مدل ژله برای تولد

یکی دیگر از ایده های جذاب تزیین ژله برای تولد، تهیه یا تزیین این دسر به روش ابروبادی است. در تهیه ژله ابروبادی می توان از روش ها و مواد اولیه مختلفی استفاده کرد. امکان تهیه این مدل ژله برای تولد به وسیله ی آب، شیر یا خامه وجود دارد. در تهیه این نوع از ژله بهتر است از ژله های توت و بلوبری که طیف رنگ های آبی و قرمز دارند، استفاده کرد.

ابتدا ژله را با مقدار لازم آب جوش و خنک ترکیب کرده و سپس آن را در یخچال قرار می دهیم تا نیم‌بند شود. قبل از بسته شدن کامل ژل در یخچال، آن را بیرون آورده و با چنگال آن را مخلوط کرده و در یک ظرف یا قالب دیگر به صورت لایه لایه، خامه و ژله نیم‌بند را می ریزیم. در انتها مواد را به مدت یک تا سه ساعت در یخچال نگهداری می کنیم تا کاملا سفت شود.

 

طرز تهیه ژله چند رنگ
طرز تهیه ژله چند رنگ

ژله رنگین کمانی یک ایده جذاب تزیین ژله برای تولد

افراد بسیار زیادی که به دنبال تزیین ژله برای تولد هستند، سراغ تهیه این دسر محبوب به روش رنگین کمانی می باشند. در تهیه این نوع از دسر می توان از رنگ های مختلفی استفاده کرد. برای تهیه ژله رنگین کمانی ابتدا 6 رنگ ژله را انتخاب می کنیم. در مرحله بعدی یکی از ژله‌ها را با آب جوش مخلوط می‌کنیم و روی حرارت غیر مستقیم قرار می‌دهیم تا به صورت کامل حل شود.

بعد از حل شدن اجازه می‌دهیم که دمای آن به محیط برسد و بعد از رسیدن محلول ژله به دمای محیط، یک قاشق بستنی به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم. سپس قالب مورد نظر را چرب کرده و مواد را داخل آن می‌ریزیم و به مدت 20 دقیقه داخل یخچال قرار می‌دهیم تا نیم‌بند شود. به همین ترتیب سایر ژله ها را نیز آماده کرده و به قالب اضافه می کنیم.

برای استفاده از این مدل ژله برای تولد، بعد از اینکه تمام ژله ها را به فاصله 20 دقیقه در قالب ریختیم باید قالب به مدت 4 ساعت در یخچال نگهداری شود. این امر باعث می شود تا ژله ها به خوبی سفت شده و بتوان بدون تغییر شکل آن را از قالب خارج کرد.

 

روش تزیین ژله رولی

یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی تزیین ژله برای تولد، ایده ژله رولی است. این مدل ژله برای تولد، جزء دیزاین های ساده و جذاب است که می توان با ژله و بستنی آن را تهیه کرد. ابتدا یک یا چند بسته ژله را با آب گرم مخلوط می کنیم و روی حرارت هم قرار می دهیم تا مواد آن کاملا صاف و شفاف شود. از طرف دیگر مقدار مورد نظر بستنی وانیلی یا یک طعم دلخواه بستنی را از یخچال خارج کرده و اجازه میدهیم تا کمی نرم شود. سپس بستنی و محلول ژله را مخلوط کرده و روی یک پلاستیک قرار گرفته شده روی سطح سینی پخش می کنیم.

مواد را به مدت نیم ساعت در یخچال نگهداری می کنیم. بعد از نیم ساعت آن را خارج کرده و به صورت رول در می آوریم. حال در اندازه های دلخواه برش داده و قسمت انتهایی آنها را نیز یک خلال دندان قرار می دهیم.

 

طرز تهیه ژله خرده شیشه شفاف
طرز تهیه ژله خرده شیشه شفاف

نحوه تزیین ژله خرده شیشه برای تولد

انتخاب مدل و نوع تزیین ژله برای تولد به شرایط و انتخاب افراد بستگی دارد. یکی دیگر از طرح های پیشنهادی و جذاب، تهیه و تزیین ژله خرده شیشه می باشد. برای تهیه این مدل ژله برای تولد، سه تا چهار رنگ ژله را به صورت جداگانه با آب جوش مخلوط کرده و در یخچال قرار می دهیم تا به صورت کامل ببندد.

دو یا یک بسته ژله آلووراء را که حالتی بی رنگ دارد را نیز با آب جوش ترکیب و آماده کرده و سپس با مقدار مورد نظر بستنی وانیلی ترکیب می کنیم. ژله های رنگی که قبلا در یخچال گذاشته و آماده شده اند را در شکل های مختلف برش و داخل قالب مناسب می ریزیم. حال فضای لا به لای این ژله های برش خرده رنگی را با ترکیب ژله آلووراء و بستنی پر می کنیم. سپس قالب را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کامل بسته شود.

 

تزیین ژله با شیر برای جشن های تولد

یکی دیگر از روش های تهیه و تزیین ژله برای تولد، استفاده از شیر است. در تهیه این مدل ژله برای تولد، ابتدا پودر ژله با مقدار مشخصی شیر سرد یا شیر به دمای محیط رسیده مخلوط می شود. سپس شیر را روی دمای غیر مستقیم قرار می دهیم تا ذرات پودر ژله به صورت کامل در آن حل شود.

مایع یکدستی که تهیه شده را می توان داخل قالب های کوچک و بزرگ ریخت و سپس به عنوان یک دسر محبوب در مراسم ها و مناسبت هایی مثل جشن تولد استفاده کرد. محلول شیر و پودر ژله را می توان به صورت تک رنگ یا چند رنگ پشت سر هم در قالب های مختلف ریخت و سپس برای بستن کامل، آن را به مدت 3 تا 4 ساعت در یخچال نگهداری کرد. در تزیین ژله با شیر می توان از یک لایه ژله ترکیب شده با آب و یک لایه ژله ترکیب با شیر استفاده کرد.

 

نتیجه گیری

روش ها و سلیقه های گوناگونی در تزیین ژله برای تولد استفاده می شود که قابلیت استفاده در جشن ها و دورهمی‌های مختلف را دارند. انتخاب هر کدام از این روش ها به سلیقه و سبک جشن یا مناسبت بستگی دارد. بسیاری از روش های تزیین و تهیه دسر ژله بسیار راحت و کاربردی هستند و می توان با ساده‌ترین لوازم و مواد اولیه آنها را آماده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *