عدس در بدنسازی

عدس در بدنسازی - صنایع غذایی هلچین

عدس در بدنسازی، یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است. بیشتر افراد غیر گیاهخوار بر روی تخم مرغ و مرغ تمرکز می‌کنند. اما گنجاندن بخشی از پروتئین‌های گیاهی در رژیم غذایی شما در بدنسازی، می‌تواند مواد مغذی بدن شما را افزایش دهد. 

انواع عدس یک خوراکی سه گانه است. آنها سرشار از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات‌های کم تاثیر و کند آزاد هستند. 3 نوع اصلی عدس ( قرمز، سبز و قهوه ای ) وجود دارد. عدس بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند وزن کم کنند، اما می‌خواهند پروتئین لازم را در رژیم غذایی خود داشته باشند.

با انواع عدس می‌توان دستورالعمل‌های زیادی درست کرد و سبزیجات و حتی گوشت را اضافه کرد تا یک غذای خوشمزه درست شود. بهترین نکته در مورد مصرف عدس این است که عدس سرشار از ریزمغذی‌ها است و چربی و کلسترول آن صفر است.

بهترین زمان مصرف عدس در بدنسازی

یک فنجان عدس حاوی 18 گرم پروتئین است که به 36 درصد از مصرف روزانه شما کمک می‌کند. می‌توانید عدس پخته یا آب پز یا یک کاسه سوپ عدس را به عنوان میان وعده آخر شب میل کنید. عدس در بدنسازی یک میان وعده عالی با پروتئین بدون ضرر است.

طرز تهیه عدسی برای بدنسازی

برای تهیه عدسی برای بدنسازی کافی است پس از پخت عدس به آن پیاز داغ با نعناع اضافه کنید. پس از 10 دقیقه که لعاب دار شد رب گوجه را به همراه نصف قاشق غذاخوری زردچوبه و آبلیمو را به عدسی اضافه کنید. پس از 15 دقیقه عدسی شما آماده است. 

عدس سرشار از فیبر نامحلول است که برای حرکات روده عالی است. بنابراین اگر از افرادی هستید که از یبوست شکایت دارید، باید مصرف عدس خود را افزایش دهید. آنها منبع غنی آهن هستند. یک فنجان عدس 36 درصد آهن مصرفی روزانه در زنان و 87 درصد آهن دریافتی روزانه در مردان را تامین می‌کند.

آیا بدنسازان باید عدس بخورند؟

بله، یک بدنساز حتما باید عدس بخورد. می‌توانید انواع عدس را به خورش‌ها و سوپ‌ها اضافه کنید، آن‌ها را بجوشانید و با سبزیجات و مرغ سالاد درست کنید، یا می‌توانید آن‌ها را به شکل کاری پخته و با برنج قهوه‌ای برای یک وعده غذایی سالم میل کنید.

مزایای اصلی عدس این است که چربی و کلسترول آن صفر است و پروتئین و کربوهیدرات بالایی دارد. افزودن آن‌ها به وعده‌های غذایی روزانه، مقدار زیادی مواد مغذی و دوز خوبی از پروتئین گیاهی را نیز اضافه می‌کند.

آیا عدس برای کاهش وزن مفید است؟

تحقیقات نشان می دهد که خوردن عدس به کاهش وزن کمک می کند. گنجاندن انواع مختلف عدس و لوبیا در رژیم غذایی به کنترل وزن بدون کاهش کالری دریافتی شما کمک می کند. هنگامی که در مورد کاهش وزن صحبت می‌شود، گرسنگی و هوس دو نفر از وحشتناک ترین دشمنان هستند.

عدس وقتی به عنوان بخشی از غذا مصرف شود، احساس سیری را افزایش می‌دهد. آنها همچنین باعث می‌شوند برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید و در نتیجه برای وعده غذایی بعدی، کمتر احساس گرسنگی کنید. در نتیجه در وعده غذایی بعدی خود، کمتر می‌خورید و کالری مصرفی شما کاهش می‌یابد. آنها همچنین اشتهای شما را سرکوب می‌کنند و به کاهش وزن کمک می‌کنند.

مزیت دیگر عدس این است که یک غذای کم گلیسمی است، به این معنی که به حفظ سطح قند خون شما کمک می‌کند. این در واقع برای از بین بردن هوس بسیار مهم است.

آیا عدس سرشار از کربوهیدرات یا پروتئین است؟  

عدس منبع عالی پروتئین است . بسیاری از مردم با این فکر که عدس غذاهای پر کربوهیدرات هستند، عدس را از غذای خود حذف می‌کنند. اما تعجب خواهید کرد که بدانید حتی زمانی که رژیم کم کربوهیدرات دارید می توانید از عدس لذت ببرید.

این به این دلیل است که کربوهیدرات های موجود در عدس به شکل فیبر هستند که هضم نشده از سیستم گوارشی شما عبور می‌کنند. نصف فنجان عدس حاوی 20 گرم کربوهیدرات و 8 گرم فیبر است. از آنجایی که 8 گرم فیبر هضم نمی‌شود، بدن شما تنها 12 گرم کربوهیدرات دریافت می کند. برای خرید عدس به فروشگاه هلچین و فروشگاه های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید.

چرا حبوبات و عدس انتخاب خوبی برای بدنسازان و ورزش های استقامتی هستند؟

آنها سرشار از فیبر، پروتئین و کربوهیدرات های کم تاثیر و کند آزاد هستند. بعد از کینوا بهترین منابع پروتئین گیاهی هستند. بیشتر بدنسازان غیر گیاهخوار بر روی تخم مرغ و مرغ تمرکز می کنند. اما گنجاندن بخشی از پروتئین‌های گیاهی در رژیم غذایی شما می‌تواند مقدار بیشتری از مواد مغذی شما را افزایش دهد. بنابراین افزودن آن‌ها به وعده‌های غذایی روزانه، مقدار زیادی مواد مغذی و دوز خوبی از پروتئین گیاهی را اضافه می‌کند.

یکی از بهترین غذاها برای ورزش های استقامتی، عدس است. عدس سرشار از پروتئین و قندهای طبیعی با گوارش آهسته، برای تثبیت سطح قند خون و حفظ استقامت عالی است. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که خوردن عدس سه ساعت قبل از ورزش می‌تواند به افزایش استقامت به طور قابل توجهی بیشتر از سایر کربوهیدرات‌ها کمک کند. عدس همچنین مملو از اسید فولیک است، یک ویتامین تقویت کننده انرژی که نقش کلیدی در تولید سروتونین، انتقال دهنده عصبی در مغز که با احساس شادی مرتبط است، ایفا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *