طرز تهیه عدس پلو رستورانی

طرز تهیه عدس پلو رستورانی - صنایع غذایی هلچین

عدس یکی از انواع حبوبات خوش طعم است. از عدس برای پخت انواع غذاها نظیر عدسی، آش، عدس پلو و غذاهای دیگر استفاده می‌شود. خواص عدس علت اصلی آن در انواع دستور غذاها است. از این رو پخت انواع غذا نظیر طرز تهیه عدس پلو رستورانی علاوه بر حفظ تندرستی شما، نشان دهنده مهارت شما در انواع غذا خواهد بود. از این رو در ادامه با روش تهیه عدس پلوی مخصوص رستورانی را با جزئیات می‌خوانید.

مواد اولیه طرز تهیه عدس پلو رستورانی

برای تهیه مواد اولیه به چند نکته دقت کنید.

1- با توجه به نوع برنج خود پیمانه را تنظیم کنید. توجه داشته باشید که نوع برنج شما در پخت تاثیر به سزایی دارد. برنج ایرانی با برنج تایلندی و یا برنج هندی یا هر نوع برنج دیگر در مدت زمان خیساندن، مدت زمان دم گذاشتن و جوشاندن و موارد دیگر با یکدیگر تفاوت اساسی دارند.

2- پیمانه شما برای تمامی مواد یکسان باشد. تغییر پیمانه باعث هدر رفت مواد می‌شود.

برنج برای هر فرد بالغ نصف بیشتر پیمانه 
عدس برای هر فرد نصف پیمانه
گوشت چرخ کرده 250 گرم
کشمش پلویی 1 پیمانه
پیاز 2 عدد
زعفران دم کرده به میزان دلخواه
زردچوبه و دارچین و ادویه کاری به میزان دلخواه
فلفل سیاه و نمک به میزان دلخواه

مراحل پخت عدس پلو زعفرانی

ابتدا عدس را شسته و در قابلمه‌ای مناسب بریزید. به اندازه 1 انگشت بالاتر از سطح عدس آب بریزید. قابلمه را تا زمانی که عدس به صورت نیم پز شود، بر روی حرارت ملایم قرار دهید. اگر عدس را دیرتر از زمان گفته شده بردارید در موقع دم برنج له می‌شود.

پس از پاک کردن برنج، بسته به نوع برنج ، از 30 دقیقه الی 2 ساعت قبل از پخت در آب بخیسانید. ( 1 قاشق نمک را به برنج اضافه شود ). به 2 روش برنج را می‌توان پخت :

1- پخت برنج با پلوپز

برنج را به همراه آب در پلوپز قرار دهید. پس از به جوش آمدن برنج مواد را به آن اضافه کنید. می‌توانید به حالت آبکشی یا بدون آبکشی در پلوپز پخت را انجام دهید.

2- پخت برنج با قابلمه

برنج  را در قابلمه ریخته و به اندازه 1 انگشت آب داشته باشد. قابلمه را بر روی گاز با حرارت متوسط قرار دهید. عدس نیم پز را زمانی که برنج نیم پز شد، اضافه کنید. پس از آنکه عدس و برنج در دست شما له شد، آبکشی کنید. 

پیاز را رنده کنید و آب اضافه آن را بگیرید. روغن را در تابه‌ای مناسب ریخته و پیاز را تفت دهید. زمانی که پیاز کمی به رنگ طلایی درآمد نمک، فلفل و زردچوبه تفت دهید. گوشت را به همراه مواد تفت دهید. پس از خوب تفت دادن گوشت، کشمش شسته شده را به مواد اضافه کرده و به مدت 5 دقیقه تفت دهید. در نهایت پودر بادام یا پسته را به مواد اضافه کرده و تابه را از روی حرارت بردارید.

ته قابلمه خود را تا 1 سانتی متر دیواره چرب کنید. سپس با نان لواش یا سیب زمینی دورتادور آن را بپوشانید. بگذارید 10 دقیقه با حرارت متوسط، به این حالت سرخ شود. البته پس از 10 دقیقه سیب زمینی را زیر و رو کنید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. حال مواد ( گوشت و پیاز و … ) را به برنج و عدس اضافه کنید و مواد را به صورت یکدست پخش کنید. می‌توانید مقدار کمی پودر پسته یا بادام را بر روی آن بریزید. 

پس از اینکه ته دیگ آماده شده عدس و برنج و مواد دیگر را به صورت یکدست در قابلمه بریزید و با حرارت کم بر روی گاز قرار دهید. با توجه به نوع برنج شما پس از 30 الی 45 دقیقه برنج شما آماده است. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه عدسی

تزیین عدس پلو خوشمزه رستورانی

می‌توانید مقداری از پیاز داغ، کمی خلال پسته، بادام یا کشمش پخته شده را برای تزیین عدس پلو استفاده کنید. زعفران دم کرده در مقدار کمی آب جوش، را به صورت طرحدار بعد از طرز تهیه عدس پلو رستورانی، بر روی عدس پلو رستورانی بریزید.  برای خرید عدس به فروشگاه هلچین و فروشگاه های معتبر سراسر کشور مراجعه کنید.

نکات پخت عدس پلو مجلسی رستورانی

مواد اولیه در طعم غذای شما نقش اساسی دارد از این رو برای پخت حتما از عدس با بسته بندی مناسب استفاده کنید. رعایت نکات تاریخ انقضا و تولید، پروانه ساخت، نوع بسته بندی در خرید این محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. 

یکی از شرکت‌های صنایع غذایی، هلچین نام دارد. این شرکت در تهیه و بسته بندی مواد با کیفیت نقش اساسی دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.شماره تماس شرکت: 02191091010

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *