طرز تهیه ژله بستنی لیوانی مجلسی به روش ساده

ژله یکی از دسر های بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد که در انواع طعم ها به تولید می رسد. ژله را می توان به صورت ساده و یا به شکل ترکیب شده با موادی همچون شیر، بستنی و… تهیه کرد. این دسر خوشمزه و محبوب به دلیل برخورداری از طعمی جذاب، همواره جزء جدا نشدنی از دورهمی ها و میهمانی ها می باشد.

ژله علاوه بر طعم بی نظیری که دارد، سرشار از خواص ارزشمند بوده و برای سلامت بدن بسیار مفید است. در این مقاله به طرز تهیه ژله بستنی لیوانی خواهیم پرداخت. ژله بستنی همان طور که از اسمش پیداست از ترکیب ژله و بستنی تهیه می گردد.

تهیه ژله بستنی لیوانی به شکل ساده یا چند رنگ صورت می گیرد. ژله بستنی چند رنگ به دلیل ظاهر جذابی که دارد برای مجالس و میهمانی ها انتخابی بسیار مناسب است.

مواد لازم برای تهیه ژله بستنی لیوانی ساده و مجلسی

جهت تهیه ژله بستنی لیوانی برای 5 نفر احتیاج به یک بسته ژله و یک لیوان بستنی وانیلی دارید. این مواد برای تهیه ژله بستنی لیوانی ساده می باشد. ابتدا بستنی را از یخچال خارج نموده و اجازه دهید به دمای محیط برسد. سپس در یک لیوان آب جوش پودر ژله را به خوبی حل نمایید.

جهت تسریع در روند کار و بهتر حل شدن پودر ژله، بهتر است آن را روی حرارت بخار آب قرار دهید. پس از این مرحله اجازه دهید مایع ژله از دما بیافتد و سرد شود. در مرحله بعدی بستنی را به ژله اضافه نموده و به آرامی آن را مخلوط کنید.

ترکیب به دست آمده را داخل لیوان منتقل نموده و داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا ژله بستنی لیوانی خود را بگیرد و آماده سرو شود. پس از آماده شدن ژله بستنی لیوانی می توانید با استفاده از انواع ترافل های رنگی یا شکلات های چیپسی آن را تزئین کنید.

ژله بستنی لیوانی برای پذیرایی از میهمانان در مجالس انتخابی بسیار مناسب است. ترکیب بستنی با ژله علاوه بر ایجاد طعمی مطلوب، ظاهری زیبا به ژله می دهد. شما می توانید ژله بستنی را به صورت چند رنگ نیز تهیه کنید. در ادامه به طرز تهیه ژله بستنی لیوانی چند رنگ می پردازیم.

طرز تهیه ژله بستنی لیوانی چند رنگ

جهت تهیه ژله بستنی لیوانی چند رنگ باتوجه به تعداد رنگ هایی که در نظر دارید ژله و بستنی تهیه کنید. به عنوان مثال برای تهیه ژله بستنی لیوانی دو رنگ به دو بسته ژله با رنگ های متفاوت و دو لیوان بستنی وانیلی نیاز دارید.

طبق نکات گفته شده در قسمت قبلی، ابتدا یک بسته ژله را در یک لیوان آب جوش حل نمایید. پس از اینکه ترکیب از دما افتاد یک بسته بستنی وانیلی آب شده را به آن اضافه کرده و هم بزنید.

ترکیب را داخل لیوان ها بریزید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار گیرد تا سفت شود. پس از این مرحله، ژله دیگر را به همان شیوه آماده کنید و پس از سرد شدن به آرامی آن را روی ژله قبلی بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

باتوجه به تعداد طبقاتی که در نظر دارید به همین روش ژله های بعدی را نیز آماده کنید. در تهیه ژله بستنی لیوانی هرچه تعداد طبقات ژله و رنگ های آن بیشتر باشد ژله بستنی لیوانی شما زیباتر می شود.

فوت و فن طرز تهیه انواع ژله بستنی رستورانی در خانه

اگر می خواهید ژله بستنی لیوانی شما به سبک رستورانی و باکیفیت باشد بهتر است فوت و فن هایی را در این زمینه بیاموزید. حتما پودر ژله باکیفیت و مناسب تهیه کنید و از خرید پودر هایی با برند متفرقه بپرهیزید. در تهیه ژله بستنی لیوانی صبر و حوصله به خرج دهید و با دقت تمام مراحل را پیش ببرید. حتما اجازه دهید بستنی به دمای محیط برسد و کاملا آب شود.

برای بهتر شدن بافت ژله بستنی، ذرات پودر ژله را به خوبی در آب حل کنید و به روش بنماری عمل کنید. زمان ریختن ژله جدید روی ژله قبلی حتما اجازه دهید مایع به خوبی خنک شود. عدم توجه به این نکته سبب باز شدن ژله قبلی شده و آن را خراب می کند.

در انتخاب رنگ ژله بستنی لیوانی بهتر است از رنگ های مکمل استفاده کنید تا ظاهر ژله زیباتر شود. رنگ های زرد و آبی، قرمز و سبز، بنفش و زرد از جمله رنگ های مکمل هستند که در کنار هم فوق‌العاده می باشند.

برای تهیه ژله بستنی بهتر است آن را درون لیوان های کوچک بریزید و به صورت تک نفره سرو کنید. در صورتی که تمایل دارید از قالب استفاده کنید حتما آن را از قبل چرب نمایید. در خارج کردن ژله از قالب عجله نکنید و با صبر و حوصله آن را بیرون بیاورید.

خرید پودر ژله از هلچین

جهت خرید پودر ژله هلچین به مراکز فروش معتبر مراجعه کنید. شما می توانید برای تهیه این محصول به صورت حضوری و با مراجعه به فروشگاه های معتبر در سراسر کشور اقدام کنید. در صورت تمایل برای خرید آنلاین، حتما به فروشگاه های دیجی کالا و اسنپ مارکت سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *