طرز تهیه سوپ جو پرک برای سرماخوردگی

طرز تهیه جو پرک برای سرماخوردگی - صنایع غذایی هلچین

با شروع فصل سرما، شیوع سرماخوردگی و گلودرد رواج دارد. یکی از راه‌های درمان سرماخوردگی، سوپ جو پرک است. البته با توجه به طرز تهیه سوپ جو پرک برای سرماخوردگی و گلودرد مناسب است. شما می‌توانید این سوپ خوشمزه را در خانه به همراه سبزیجات مختلف تر و خشک تهیه کنید. 

اگر نکات طرز تهیه سوپ با جو پرک رعایت شود، لعاب حاصل از جو پرک پخته شده در سوپ، برای رفع سرماخوردگی مناسب است. 

مواد لازم برای تهیه سوپ جو پرک

هویج 2 عدد
پیاز بزرگ 1عدد
سیب زمینی متوسط 1 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
جو پرک 1/4 پیمانه
جعفری تازه خرد شده 1 قاشق غذاخوری
آبلیمو ترش به میزان لازم برای طعم دهی
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه پخت سوپ با جو پرک

1- سیب زمینی به صورت نگینی ریز خرد کنید و سپس آب بکشید. هویج را پوست بگیرید و با رنده ریز با به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را پوست کنده و پس از شستشو به صورت نگینی خرد کنید. گوجه فرنگی را خرد کنید و با رنده یا به صورت نگینی در آوردید. 

2- پس از تهیه مواد اولیه در قابلمه مناسب، مقداری روغن بریزید و پیاز را کمی تفت دهید. پس از طلایی رنگ شدن پیاز، سیب زمینی، هویج، نمک و فلفل را اضافه کنید و کمی تفت دهید. در انتها گوجه را به همراه زرد چوبه اضافه کنید و برای چند دقیقه تفت دهید.

3- بر روی مواد آب بریزید و بگذارید تا آب جوش بیاید. پس از آن قابلمه را به مدت 45 الی 1 ساعت بر روی شعله کم بگذارید تا به آرامی پخته شود. در این حین دقت کنید مواد جوش نیاید. 

4- در انتها جو پرک شسته شده را به سوپ اضافه کنید. پس از 15 دقیقه اگر جو پرک شما نرم شد، جعفری، مقدار کمی آبلیمو ترش را به مواد اضافه کنید و مواد را هم بزنید. بعد از 10 دقیقه مواد را از روی حرارت بردارید و نوش جان کنید.

برای خرید جو پرک هلچین به دیجی‌کالا یا فروشگاهای معتبر سراسر کشور مراجعه کنید.

نکات طرز تهیه سوپ جو پرک 

1- می‌توانید از گوشت مرغ در سوپ استفاده کنید. ابتدا نصف سینه مرغ را بپزید. پس از پخت مرغ، آن را به قطعات ریزی تقسیم کرده و هنگام اضافه کردن جو پرک به مواد دیگر اضافه کنید. به جای اضافه کردن آب به سوپ از آب مرغ استفاده کنید.

2- استفاده از رشته سوپ در هنگام تهیه این غذا برای سرماخوردگی باعث یبوست فرد می‌شود.

3- مدت زمان تفت دادن، در هنگام اضافه کردن زردچوبه، زیاد نباشد. در صورت زیاد بودن مدت زمان تفت دادن ، احتمال سوختن زردچوبه زیاد است.

4- در طرز تهیه سوپ برای سرماخوردگی و گلودرد، بهتر است میزان مدت زمان تفت دادن مواد کمتر باشد. زیرا غذاهای سرخ کردنی یا به  اصطلاح بودار برای فرد سرماخورده مناسب نیست.

5- به جای استفاده از گوجه می‌توانید از 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

نتیجه گیری

با یادگیری طرز تهیه سوپ جو پرک، پخت آن را در برنامه غذایی خانواده خود قرار دهید، و از خواص جو پرک برای کودکان و بزرگسالان بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *