تفاوت جو پرک و جو دوسر پرک در چیست؟

تفاوت جو پرک و جو دو سر پرک - صنایع غذایی هلچین

برای تهیه انواع غذا با کیفیت و طعم مرغوب برای کودکان تا بزرگسالان نیاز به شناخت مواد و حتی تفاوت‌های بارز برخی از مشتقات محصولات است. یکی از این تفاوت ‌ها مربوط به تفاوت جو پرک و جو دوسر پرک است. 

هر کدام از این غلات دارای ارزش غذایی متفاوتی هستند که، در انواع غذاهایی نظیر سوپ، آش، نان و بعضی از نوشیدنی‌ها و شیرینی به کار می‌روند. جو پرک در ترکیب با آب، لعاب دار می‌شود به همین دلیل سوپ جو پرک برای تهیه سوپ مخصوص سرماخوردگی بسیار مناسب است و علاوه بر تامین انرژی بدن، از یبوست و مشکلات ناشی از آن جلوگیری می‌کند. 

تفاوت جو پرک با جو دو سر پرک از نظر ظاهری

 از نظر ظاهری، تفاوت جو پرک با جو دو سر پرک زیاد است. این تفاوت باعث تشخیص در خرید این دو محصول می‌گردد. جو دو سر نسبت به جو کشیده‌تر و باریکتر است. به دلیل رشد دو جهته گیاه، به آن جو دوسر می‌گویند. جو دو سر پرک انواع مختلف ریز و درشتی دارد که این مورد برای جو پرک بدون مزه با شکل یکسان متفاوت است.

جو پرک سفید رنگ بوده ولی جو دو سر پرک کرم رنگ است و لبه‌های نرمی دارد. از تفاوت ظاهری جو و جو دوسر به هنگام خرید خود استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید. برای خرید جو پرک هلچین به دیجی‌کالا یا فروشگاهای معتبر سراسر کشور مراجعه کنید.

 

تفاوت گیاهان جو پرک با دو سر پرک

هر دو از خانواده غلات هستند ولی جو پرک با دو سر پرک از دانه و گیاه متفاوتی دارند.جو و جو پرک به صورت خوشه ای، مانند گندم رشد می‌کنند، در حالی که گیاه دوسر پرک دارای گل‌های کوچکی است که ویژگی‌ آن خوشه ای نیست. 

تفاوت جو پرک با جو دو سر پرک از نظر کشت

جو پرک در تمامی نقاط جهان، با هر شرایط اقلیمی قابل کشت است. ولی جو دو سر پرک فقط در آب و هوای سر و مرطوب قابل کشت است. 

تفاوت جو دوسر با جو پرک در بدنسازی

 جو دوسر دارای مواد مغذی و سالم تری است. ولی فیبر کمتری دارد. جو دو سر پرک انرژی بیشتری را برای رشد عضله در بدنسازی است و سیستم ایمنی بدن افراد را در مقابل ویروس ها تقویت می‌کند. ولی در مقابل آن جو پرک برای بدنسازی خواص غذایی کمتری دارد ولی دارای فیبر بالایی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *